Loppukevään Pilates-pienryhmät odottaville ja synnyttäneille

Julkaistu 28.3.2019

Seuraavat Pilates-pienryhmät alkavat huhti-toukokuussa. Tervetuloa mukaan vahvistumaan ja vetristymään!

Järjestämme Pilates-pienryhmiä vielä meneillään olevien kurssien jatkoksi, huhti-, touko- ja kesäkuussa. Ilmoittautuminen näihin ryhmiin onnistuu sähköisesti: www.kirppanat.fi/ilmoittautuminen

Näiden Pilates-pienryhmien lisäksi järjestämme loppukeväällä Liikkuen kohti kesää -lyhytkursseja aikuisille yhdessä lasten kanssa. Luvassa on mm. BabyBarrea, BabyPilatesta, BabyAfroa, Vauvajumppaa, Taaperotanssia ja Perheliikkaria. Lisätietoa tulossa pian. Liikkuen kohti kesää -kurssit alkavat toukokuussa ja kestävät 4-5 viikkoa.

__________


Lataa Pilates-ryhmien aikataulu täältä:

Kirppanat pilates pienryhmät 2019.pdf

MamaPilates 
raskaana oleville

Voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta kehittävä tunti
Pilates-harjoittelun avulla opit oikeaa kehonhallintaa ja harjoitat kestävyyttä ja koordinaatiokykyä. Harjoittelu vahvistaa syviä vatsa- ja selkälihaksia sekä lantionpohjaa ja auttaa säilyttämään hyvän ryhdin raskauden aikana.

"Eroon erkaumasta" 
Pilates synnyttäneille



Kurssilla opit, mitä liikkeitä tulisi tehdä ja mitä liikkeitä välttää, jotta saisit keskivartalon kuntoon ja pääsisit eroon mahdollisesta vatsalihasten erkaumasta.

Pilates jatkoryhmä synnyttäneille

Jatkoryhmässä edetään syväntuen vahvistamisessa haastavampiin liikkeisiin ja otetaan hiljalleen myös pinnalliset vatsalihakset mukaan työhön. Tunneilla keskitytään edelleen rintakehän ja lantion hyvään asentoon ja vahvistetaan selän hyvää asentoa imetyksen ja lapsen kantamisesta aiheutuneen kuormituksen jälkeen. Apuvälineinä käytetään mm. painopalloja ja kuminauhoja. Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti niille, joilla erkauma on jo palautunut tai lähes palautunut ja jotka ovat käyneet jo yhden tai useamman synnytyksen jälkeisen Pilateskurssin.