Pilates jatkoryhmä

iStock_000004567745Small__Kopio.jpg”Ei mieli tai keho – vaan mieli ja keho!”
-Joseph Pilates

Kohderyhmä

Pilates-harjoittelu sopii kaikille ja se on hyödyllistä erityisesti selkä- ja niskavaivoista kärsiville. Kurssi sopii jatkoryhmäksi synnyttäneiden Pilates-kurssin käyneille tai niille jotka ovat käyneet aikaisemmin Pilates-tunneilla. Pilateksesta hyötyvät myös kuntoilijat ja urheilijat.

"Ammattitaitoinen ohjaaja, sopiva aika ja paikka, siisti tila. Pieni ryhmä on iso plussa. Tulisin mielelläni uudestaan. Ohjaajalla on hypnoottinen ääni, joka antaa potkua Pilateksen tekemiseen."

"Ohjaaja mukauttaa hyvin tunnin meidän ryhmän tasolle ja kehittää tunteja koko ajan. Mukavaa saada yksilöllistä ja osaavaa ohjausta joka tunnilla."

"Tehokasta! Mukava opettaja."

"Oli kivaa tehdä liikkeiä eri välineiden kanssa."

Pilates-menetelmä

Pilates -menetelmä on saksalaisen Joseph Pilateksen (1880 – 1967) luoma kehonhallintamenetelmä. Sen pääasiallisena tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon keskialuetta, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä. Pilates -harjoitteet käynnistyvät keskivartalon syvien lihasten aktivoimisesta, ja useimmiten ne toteutetaan hengityksen rytmissä.

Tavoitteet

Pilates-harjoittelun tavoitteena on oppia käyttämään kehon niveliä ja lihaksia tasapuolisesti.  Tällöin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon lihakset yhdessä ryhtiä tukevien lihasten kanssa vahvistuvat.

Pilateksen vaikutukset

Pilates-harjoittelu vahvistaa keskivartalon syviä tukilihaksia, kuten poikittaista vatsalihasta ja syviä selkälihaksia. Syvät lihakset tukevat kehoa ja parantavat ryhtiä. Myös lantionpohjalihakset ja kylkivälilihakset vahvistuvat ja kehon kireimmät lihakset venyvät. Harjoittelun myötä koordinaatio ja tasapaino kehittyvät ja hengitys syvenee. Voit huomata harjoittelun tulokset jokapäiväisessä elämässä kipujen ja jäykkyyden vähenemisenä sekä ryhdin parantumisena. Syvien ja vinojen vatsalihasten vahvistumisen seurauksena myös kehon ääriviivat muuttuvat.

Kirppanoiden Pilates -ryhmät

Kirppanoiden Pilates on pienryhmässä tapahtuvaa Pilates-harjoittelua, jota ohjaa kokenut Pilatesohjaaja Miia. Ryhmäkoko on pieni (6-8 henkilöä), ohjaus rauhallista, perusteellista ja ryhmäläisten valmiudet huomioivaa. Ohjaaja voi tarvittaessa antaa myös yksilöllistä ohjausta ja vaihtoehtoisia liikkeitä.

Aika:
Paikka: keskusta (Kirppanoiden sali), os. Itäinen Teatterikuja 5 A 1
Ohjaaja: Miia
Ryhmäkoko: 6–8 osallistujaa
Kurssimaksu: (voidaan maksaa yhdessä tai kahdessa erässä)
Ilmoittautuminen: sähköisesti