Mammajooga (äitiysjooga) 

37851609_10156015674977054_3087954994742165504_n.jpg

Mammajooga on odottaville äideille suunnattu rauhallinen tunti, joka vahvistaa lihaskuntoa sekä lihastasapainoa lempeästi, ylläpitää liikkuvuutta ja auttaa rentoutumaan. Mammajooga huoltaa odottajan lihaksistoa turvallisesti ja terveellisesti sekä tarjoaa eväitä synnytykseen valmistautumiseen ja lapsen hoitoon. Lantion hitailla keinuvilla liikkeillä sekä rentoutusharjoituksilla voidaan helpottaa odottajan oloa esimerkiksi loppuraskauden tai synnytyksen aikana.

Mammajoogakurssilla pidetään keho liikkeellä helpoilla ja turvallisilla jooga-asennoilla sekä annetaan keholle tilaa sopeutua raskauden aikaisiin muutoksiin. Monet harjoitukset helpottavat mahdollisia raskauden aikaisia vaivoja  ja ennaltaehkäisevät niitä. Joogatunneista saat tasapainoa, kehotietoutta ja luottamusta omaan kehoosi synnytykseen asti. Välillä pysähdytään luomaan yhteyttä vauvaan, välillä liikutaan virtaavasti liikeestä toiseen.

Tällä kurssilla saat kokeilla uusia luovia tapoja harjoitella ja liikkua raskauden aikana. Monet liikeet auttavat vauvaa löytämään parhaan mahdollisen tilan, joka helpottaa synnytyksen kulkua. Jokainen tunti päättyy rentoutukseen, jolloin keho päästää irti jännityksistä ja mieli hiljenee. Tunnin jälkeen olosi on lataantunut ja energinen. 

Kurssi päättyy pidettyyn ”Rennompi synnytys- valmistaudu synnytykseen joogan avulla” -valmennukseen (120 min). Joogan avulla rentoutat itseäsi, opit liikkumaan ja hengittämään, jotta synnytys etenisi omaan tahtiinsa. Saat konkreettisia liikkeitä, joita tehdä synnytyksen eri vaiheissa. Löydät oman tapasi hengittää ja mahdollisen oman ponnistusasentosi. Tässä valmennuksessa emme niinkään keskity synnytyksen lääketieteelliseen maailmaan, vaan keskitymme siihen, miten jooga voi olla hyvä lisä sinun synnytyksessäsi. Saat mukaasi kirjalliset ohjeet, joita voitte yhdessä synnytykseen osallistuvan ihmisen kanssa tutkia.


Näin hyödyt kurssista:

- Saat paljon hyviä työkaluja synnytykseen
- Yhteys sinun ja vauvasi välillä kasvaa
- Hengityskapasiteetti paranee ja opit hyödyntämään sitä synnytyksessä
- Liikkuvuus ja voima kehittyvät 
- Lantionpohjan elastisuus ja voima lisääntyy
- Mieli rauhoittuu
- Saat vinkkejä synnytykseen
- Kehität yleiskuntoasi ja sekä omaa, että vauvasi hyvinvointia

Jos et ole aikaisemmin joogannut, on suositeltavaa osallistua kurssille vasta 12, raskausviikon jälkeen. Jos jooga on tuttu laji, voit osallistua oman vointisi mukaan missä tahansa raskauden vaiheessa. Kurssin ohjaa joogaohjaaja Henna Jansson.

Paikka: Keskusta, Kirppanoiden sali, Itäinen Teatterikuja 5 A 1 (Rautatientorin vieressä)
Ajankohta: katso aikataulusta
Ilmoittautuminen: www.kirppanat.fi/ilmoittautuminen


37899363_10156015673997054_3914263958978035712_n.jpg